
W poniedziałek został oddany do użytku tunel pod krakowskim dworcem PKP. Połączył zachodnią i wschodnią część miasta. Wybudowany pod torami Dworca Głównego skróci drogę kierowcom jadącym od ul. Wita Stwosza w kierunku ul. Pawiej.
Kierowcy skorzystają z niego dopiero dziś, musi się jeszcze uprawomocnić zgoda inspektora nadzoru budowlanego na używanie tunelu o długości 230 m (po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach). - Oddajemy inwestycje, której początki sięgają trzydziestu lat temu - mówił na otwarciu Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
- W imieniu Agencji Rozwoju Miasta melduje panu prezydentowi o przekazaniu do użytkowania nowego układu drogowego wieńczącego budowę Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego - powiedział Janusz Jakubowski, prezes Agencji Rozwoju Miasta. Żeby formalności stało się zadość prezes Jakubowski przekazał prezydentowi protokół zakończenia robót.
W skład tego układu wchodzą: tunel drogowy, im. Św. Rafała Kalinowskiego, oraz zmodernizowana ulica Pawia, ze skrzyżowaniem Basztowej, Lubicz, Westerplatte, Kurniki, Ogrodowa, Szlak. Inwestycja, która połączy wschodnią i zachodnią część Krakowa z punktu widzenia konstrukcyjnego, była szczególnym wyzwaniem. Pod nią znajduje się bowiem linia szybkiego tramwaju i stacja podziemna Politechnika.
W skład tego układu wchodzą: tunel drogowy, im. Św. Rafała Kalinowskiego, oraz zmodernizowana ulica Pawia, ze skrzyżowaniem Basztowej, Lubicz, Westerplatte, Kurniki, Ogrodowa, Szlak. Inwestycja, która połączy wschodnią i zachodnią część Krakowa z punktu widzenia konstrukcyjnego, była szczególnym wyzwaniem. Pod nią znajduje się bowiem linia szybkiego tramwaju i stacja podziemna Politechnika.
Wykonawcą inwestycji wartej 63 mln zł jest konsorcjum firm Budimex Dromex S.A oraz Ferrovial Agroman S.A.
* Krakowskie Centrum Komunikacyjne (KCK) - to obszar Krakowa, w którym zbiegają się trasy transportu kolejowego, autobusowego, tramwajów, samochodów oraz ruchu pieszego i rowerowego.
Artykuł opublikowano w serwisie wiadomosci24.pl
Artykuł opublikowano w serwisie wiadomosci24.pl




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz